REKLAMA

Rynek motoryzacyjny w Japonii

Rynek motoryzacyjny w Japonii

Japoński rynek samochodowy będzie szybko rósł w ciągu następnej dekady jako nowy typ samochodów

Japoński przemysł samochodowy jest jedną z najbardziej stabilnych i odnoszących sukcesy gałęzi przemysłu na świecie. Od dziesięcioleci stale rośnie. Wzrost ten był napędzany przez połączenie starzenia się społeczeństwa i rosnącego popytu na samochody o niższym zużyciu paliwa, większym komforcie i wysokich standardach bezpieczeństwa.

Według najnowszych prognoz japoński rynek motoryzacyjny będzie wart 1 bilion dolarów do 2030 roku. Oczekuje się, że w tym okresie będzie rósł w tempie 5% rocznie. Oczekuje się, że japoński przemysł samochodowy do 2025 roku stanie się jednym z największych na świecie, wyprzedzając południowokoreańską Toyota Motor Corporation na drugim miejscu pod względem wielkości sprzedaży (pod względem liczby sprzedanych pojazdów).

Japońskie samochody elektryczne osiągną dekadę słodkiego punktu

Samochód elektryczny to świetna technologia, która ma wiele zalet. Ma potencjał, aby poprawić efektywność energetyczną, zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza i obniżyć koszty. Jednak branża stoi przed wyzwaniami ze względu na wysoką cenę i niską sprzedaż.

W Japonii rocznie sprzedaje się około 1 miliona samochodów elektrycznych, a do 2020 roku liczba ta wzrośnie do ponad 5 milionów. Jednak w tej branży wciąż istnieje wiele wyzwań, takich jak koszt akumulatorów, brak stacji ładowania i niski popyt na pojazdy elektryczne. Oprócz tych kwestii istnieją obawy dotyczące bezpieczeństwa jazdy po drogach publicznych samochodem elektrycznym, który wciąż nie jest jeszcze powszechnie stosowany przez Japończyków.

Jak upadający japońscy producenci samochodów mogą zostać uratowani przez genialnych inżynierów

Przed branżą motoryzacyjną stoi ogromne wyzwanie. Jego sprzedaż spada, a jego przyszłość wydaje się niepewna. Dyrektor generalny firmy, Takahiro Hachigo, przyznał, że firma traci udział w rynku na rzecz zagranicznych konkurentów.

Przed branżą motoryzacyjną stoi ogromne wyzwanie. Jego sprzedaż spada, a jego przyszłość wydaje się niepewna. Dyrektor generalny firmy, Takahiro Hachigo, przyznał, że firma traci udział w rynku na rzecz zagranicznych konkurentów. Potrzebuje strategii przetrwania i potrzebuje inżynierów, którzy mogą ją uratować od tego losu.

Genialni inżynierowie dla japońskiego przemysłu samochodowego?

W ciągu ostatnich dziesięcioleci japoński przemysł samochodowy był świadkiem wielu innowacji. Jednym z najważniejszych jest wykorzystanie pojazdów elektrycznych (EV). Samochody elektryczne pierwszej generacji zostały wprowadzone w Japonii w 1975 roku i były nazywane samochodami „hybrydowymi”. Mieli kombinację silnika benzynowego i silników elektrycznych.

Od tego czasu wprowadzono wiele ulepszeń w technologii i konstrukcji pojazdów elektrycznych. Obecnie istnieje kilka modeli, które cieszą się dużą popularnością wśród konsumentów: Nissan Leaf, Toyota Prius, Toyota RAV4, Honda Clarity… Te samochody są w sprzedaży od dłuższego czasu i można je znaleźć w najróżniejszych miejscach, takich jak np. lotniska czy supermarkety. Jednak nadal stanowią one tylko niewielką część całkowitej wielkości sprzedaży w Japonii, która według oficjalnych źródeł wynosi około 10%.

Istnieje wiele powodów, dla których może tak być: Po pierwsze; potrzeba czasu, zanim rzeczy staną się na tyle popularne, aby stały się na tyle atrakcyjne, aby konsumenci je kupili – zwłaszcza w porównaniu

Czytaj także